Voor Makelaars
Oxygen Makelaar Services
Met Oxygen Broker Services maken wij uw makelaarskantoor hyper efficiënt en meer klantgericht. Onze diepe business kennis van verzekeringen zetten we ten volle in via volgende activiteiten:
- Business Screening
- Intelligent Document Processing
- Process Automation
- Insurtech Integration
Samen met u als verzekeringsmakelaar gaan we op zoek naar significante efficiëntieslagen. Hierdoor worden uw klanten sneller en juister geholpen en kunnen uw medewerkers zich nog meer focussen op toegevoegde waarde voor de klant.
Voor de dienst "Broker Business Screening" is Oxygen een erkende dienstverlener voor 'advies', wat valt binnen de KMO-portefeuille van de Vlaamse Overheid (Agentschap Innoveren & Ondernemen - VLAIO). Erkenningsnummer: DV.A246973
Het advies dat wordt gegeven in deze service kan volledig worden doorbelast.
Aanvragen van subsidies:
De ondersteuning die je krijgt, hangt af van de grootte van je bedrijf:
-
Kleine ondernemingen genieten 30% steun
-
Middelgrote bedrijven krijgen 20% steun
De maximale steun bedraagt 7.500 euro per jaar.
Als je geïnteresseerd bent, wordt er rechtstreeks met je gecommuniceerd over de sollicitatieprocedure of kun je meer informatie vinden op de website van het Agentschap Ondernemen.
Business Screening
Een Business Screening houdt een volledige doorlichting in van de kernprocessen van de verzekeringsmakelaar.
We focus on the following 5 areas:
- Productie
- Schade
- Sales
- Finance
- IT
We onderscheiden twee types van Business Screening naargelang strategie en business noden:
- Algemene screening: van de werking van het makelaarskantoor in het kader van procesoptimalisatie, automatisatie en digitalisatie.
- Screening van meerdere kantoren in het kader van fusies of acquisities. Eerst brengen we de analogieën en verschillen tussen de kantoren in kaart en gaan we op zoek naar ‘best practices’. Vervolgens tekenen we een roadmap voor harmonisatie van processen en tools.
Tijdens de Business Screening houden we uiteraard ook rekening met Mens & Organisatie, cruciaal voor het welslagen van de transformatie en het succes van uw kantoor.
Intelligent Document Processing
Als verzekeringsmakelaar ontvangt u langs verschillende kanalen grote hoeveelheden aan ongestructureerde communicatie en documenten van verzekeraars en klanten. De verwerking van deze stroom is zeer tijdsintensief. Tijd die uw medewerkers niet kunnen besteden aan toegevoegde waarde voor uw klanten.
Intelligent Document Processing zorgt voor een geautomatiseerde indexatie, registratie en verwerking van inkomende mails en documenten door middel van documentherkenning en gegevensextractie.
Onze end-to-end oplossing is in staat om het volgende voor u te bereiken:
- Uitlezen van e-mails en documenten
- Classificeren en toewijzen van e-mail of document aan het juiste dossier of schadegeval in jouw beheerspakket
- Extraheren van extra informatie om het beheerspakket te gaan "voor-invullen"
- Aanmaak van taken in de workflow tool of agendasysteem
Binnen de oplossing, in samenwerking met Insurtech Paperbox, maken wij gebruik van technologieën zoals IOCR, AI en RPA in een “ready-to-use” set-up.
Process Automation
We analyseren uw kernprocessen, indien nodig worden deze geherstructureerd en waar mogelijk geautomatiseerd om de doorlooptijd van het proces te verkorten. Zo komt er tijd vrij voor meer klantgerichte taken.
Het vertrekpunt van deze analyse is op maat van de specifieke business noden en strategie van elke makelaar.
Enkele voorbeelden van standaard taken die kunnen worden geautomatiseerd:
- AS/Web berichten
- Inschrijving nieuwe voertuigen
- Boeken van contante kwijtingen
- ...
Insurtech Integration
De wereld van verzekeringen evolueert snel. Verschillende Insurtechs bieden deeloplossingen om de werking van een makelaarskantoor en de interactie met de eindklant en de verzekeraar te verbeteren. Als makelaar is het niet eenvoudig om al deze snel evoluerende technologieën te volgen en de juiste keuzes te maken. Laat staan deze tools efficiënt te integreren in de werking van het kantoor.
Onze Tech Partners
Oxygen volgt deze technologiën op de voet op en is certified partner van verschillende leading Insurtechs. Wij realiseren onder andere diepgaande en duurzame integratie in de werking van uw kantoor met:
De intelligente inbox voor verzekeringsteams. Neem afscheid van manueel papierwerk en verwelkom een snellere en slimmere manier om grote hoeveelheden documenten te verwerken.
Paperbox benut de kracht van artificiële intelligentie om de verwerking van e-mails en documenten te automatiseren, van zowel fysieke als digitale mailboxen. Verlos je team van manueel bandwerk en vertrouw op de kracht van AI om dubbel zo snel en accuraat repetitieve taken tot een goed einde te brengen.
Win tijd, investeer meer in je talenten en creëer meer impact. Paperbox verlost je team van allerlei taken die een efficiënte werking verminderen. Jouw team kan zich voortaan focussen op taken die impact creëren, terwijl Paperbox op de achtergrond heel wat werk verricht:
- Verkort doorlooptijden
- Bespaar op operationele kosten
- Besteed meer tijd aan sales of customer service
Betrouwbare KYC-informatie en -processen zijn essentieel in de verzekeringssector. Bovendien vereist de Insurance Distribution Directive dat aanbieders alle informatie over verzekeringsproducten delen voordat een klant een contract met uw organisatie tekent. Dankzij het ontwerp voorkomt het Harmoney platform verouderde, onvolledige en ontbrekende documenten in de KYC flow. Harmoney biedt robuuste ondersteuning voor uw verkoopkanalen, inclusief de interactie met makelaars, agenten en/of eindklanten. Dit verhoogt de efficiëntie en effectiviteit met geautomatiseerde KYC-stromen, AML-controles en rapportage.
iController optimaliseert uw debiteurenbeheer met een klantgerichte, efficiënte en uiterst professionele applicatie.
De applicatie helpt u bij de opvolging van betalingen van klanten (bij inning producent) door binnenkomende stortingen automatisch te gaan linken aan openstaande facturen van uw klanten. Indien de klanten niet tijdig betalen start het automatisch rappelleringsproces.
Door middel van een volledige historiek van elke actie krijgt u een zicht over het statusbeheer van de facturen op klantniveau en het beheer van de afbetalingsplannen.
Klanten kunnen digitale betalingen uitvoeren door een integratie via Mollie of domiciliëringen eenvoudig beheren door de integratie via Twikey.
Communiceer gemakkelijk naar uw klanten via mail, SMS, Whatsapp of (geregistreerde) mail. Zij kunnen op hun beurt reageren op de factuur (bijvoorbeeld vraag of betwistingen) via een geïntegreerde functionaliteit.
Werkt uw bedrijf/kantoor met gestructureerde gegevens in complexe processen?
Penbox maakt het vastleggen van informatie en documenten kinderspel voor uw klanten en medewerkers.
- Verhoog uw operationele efficiëntie tot 40%
- Bied een eenvoudige en intuïtieve klantervaring aan
- Beveilig uw gevoelige gegevensuitwisseling